Hoe maak je een overtuigende animatiefilm?

De toekomst van film ligt deels in de wereld der animatie. Een ingewikkelde boodschap vertalen naar beeld en er vervolgens een actieve, creatieve draai aan geven. Nou, dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Hoe zorg je er nou voor dat een animatiefilm niet alleen goed uit de (digitale) verf komt maar mensen ook nog eens overtuigd raken van je boodschap?

Stap 1: Concreet concept

Een goed begin is het halve werk. Dus wanneer je begint met het verhaal ben je al halverwege. Mensen hebben een korte attentiespanne dus wanneer je duidelijk voor ogen hebt wat het begin, midden en eind is dan heeft de kijker structuur en zijn zij eerder geneigd om te blijven kijken.

Stap 2: Fantastische fantasie

Bij een animatiefilm zijn de mogelijkheden oneindig. Omdat alles geïllustreerd is kun je het zo groot niet bedenken of het is mogelijk. Hier moet je dan ook optimaal gebruik van maken. Bij een saaie animatiefilm zijn mensen minder snel geneigd om verder te klikken en of kijken.

3: Interessante inhoud

Het belangrijkste punt is uiteraard de boodschap. Als de kijkers geen idee hebben waarvan zij overtuigd moet worden dan is het al gauw einde oefening. Een hele waslijst aan tekst is dan ook afleidend. Een enkele korte oproep, tot bijvoorbeeld een bezoek aan de website, is vaak al genoeg om een overtuigende animatiefilm helemaal af te maken.

Leave a Reply

Gebbink Media

Postadres: Narcisstraat 5

7102CS Winterswijk

Bezoek Adres: Tinbergenstraat 22

7102 JK Winterswijk

info@gebbinkmedia.nl

Kantoor: 085 029 0523

Spoed: 06 307 75281